Communicatieve ondersteuning Regionale Energiestrategie
Het Klimaatakkoord vraagt om een nieuwe manier van samenwerken van provincies, gemeenten, waterschappen, bedrijven, netbeheerders, maatschappelijke organisaties en burgers. Zij vertalen de landelijke opgave uit het Klimaatakkoord ten aanzien van de thema’s Elektriciteit en Gebouwde omgeving naar 30 Regionale Energie Strategieën (RES’en).
Ook de Regio Foodvalley maakt een Regionale Energiestrategie. Acht gemeentes, twee provincies en een waterschap werken hiervoor samen. Dat doen zij volgens het principe van de Mutual Gains Approach (verbindend onderhandelen).
Wij ontwikkelen de communicatiestrategie bij het RES-proces van de Regio Foodvalley en voeren die uit. We ondersteunen de gemeenten, informeren de media, initieerden het idee van een burgerforum en hielpen dat uit te voeren. We creëerden een website en maakten publieksversies van de concept-RES en RES 1.0 en andere middelen in samenwerking met Case Communicatie en Studio Hoogeveen van Tilburg.